reklama

Muži a ženy - oddelená aj starostlivosť o vlasy?

Pred pár mesiacmi som sa ocitla v holičstve. Môj priateľ si chcel dať skrátiť vlasy a ja som ho sprevádzala. Kým on prichádzal o svoju krvopotne narastenú pokrývku hlavy, ja som pozorovala. Je to zvláštne miesto. Veľmi pánske. Keď som vošla, na moment som zacítila atmosféru filmov z dôb, kedy ženy nemali prístup do pánskych „klubov“, ak neboli striptérky. Netrvalo to však dlho, zo mňa ten pocit rýchlo vyprchal a mohla som normálne porozmýšľať o tomto mieste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Zaujímalo by ma, čo primälo ľudí k tomu, aby vytvorili takýto pľac špeciálne pre mužov. Vzbúrili sa a nechceli chodiť ku ženskému kaderníkovi? Vzbúrili sa ženy a nechceli, aby muži chodili k ich kaderníkovi? Čím sú mužské vlasy iné ako ženské? Vyžadujú špeciálnu starostlivosť? Je povšimnutiahodné, aký rozdiel je v holičstve a v kaderníctve. V kaderníctve človeka hneď pri vstupe doslova ovalí štebotanie (žien), rôzne vône (prípravkov na vlasy), hučanie (fénu) a chichot (opäť žien). A v holičstve sa mi zdalo až príliš ticho. Počuť len rádio (vtedy to bola relácia „Pozor, zákruta“) a pohmkávanie pána v bielom plášti, aký ja nosím na cvičenia z chémie, ktorý má v rukách nožnice alebo iný inštrument. Na stoličke, okolo ktorej s tým inštrumentom pobehuje, sedí iný pán - väčšinou bez bieleho plášťa – zákazník. O pár desiatok centimetrov ďalej je veľmi podobná stolička, na ktorej sedí iný zákazník. Čaká, kedy sa mu bude venovať ďalší pán Biely plášť. Keď sa dostanem do kaderníctva, všímam si, aké účesy majú kaderníčky. Ak sú pekné (alebo sa na ne aspoň dá pozerať), je to pre mňa dobré – znamená to, že svojej práci kaderníčky rozumejú, rady ju robia a neboja sa skúsiť to aj na sebe. Môžem im povedať niečo ako: „Prosím si to, čo máte vy. Je to super.“ Ale čo si má človek všímať na pánovi Biely plášť? Účes určite nie, lebo odjakživa mám pocit, že muži sú v podstate chudáčikovia. Okrem toho, že si nemôžu obliecť peknú sukňu alebo pulóver, ktorý primerane ukáže príťažlivý dekolt, topánky, ktoré perfektne ladia s kabelkou a pri prechádzke slnkom zaliatym mestom robia také rozkošné „klop-klop“ (majú len nohavice, košele, tričká a obuv, ktorá by „klop-klop“ robiť nemala), nezvyknú si dať nejakú peknú medenú farbu či trvalú. Takže možno práve preto chodia ku pánovi Biely plášť a nie ku kaderníčke. Pán Biely plášť je muž a presne im rozumie, zatiaľ čo kaderníčka by to asi pojala až moc žensky. Snažila som sa porovnať aj poriadok a usporiadanie v holičstve a v kaderníctve. Musím povedať, že holičstvo je na tom o trochu lepšie, i keď vtedajšie zimné obdobie spôsobilo, že keď ostrihané vlasy popadali do mláky z roztopeného snehu z topánok, vznikla zaujímavá masa, ktorú zrejme musel neskôr upratovať pán Biely plášť. Ale inak nič. Zákazník len príde, sadne, sedí, vstane, zaplatí a ide preč. Žiadne zvláštne ceremónie. V kaderníctve je to trochu iné. Na pulte pred zákazníčkou býva (ak ide o zložitejšiu „operáciu“), porozkladaných kopa zaujímavých vecí. Taký obraz vo mne vyvoláva dojem, že kaderníčka sa do diela úplne vložila a nejaký ten bordel jej nevadí. Teraz tvorí a to, že pomaly nemá kam ukladať ďalšie pomôcky, je vedľajšie. Celkovo pôsobí kaderníctvo živšie ako holičstvo. Netvrdím, že som stála návštevníčka takýchto zariadení, ale bolo by zaujímavé trafiť nejaký deň, kedy bude pán Biely plášť klebetiť, spievať si spolu so zákazníkom nejaký hit, diskutovať o najnovších udalostiach spoločenského a iného života, a kedy bude kaderníčka potichu a s kľudom robiť svoju prácu, počúvať popri tom motoristickú reláciu a po skončení všetko s rovnakým kľudom uprace. V ten istý večer, po návšteve holičstva, som sa dala ostrihať u susedky zo šiesteho poschodia. Aj to má svoje čaro. Ale o tom možno inokedy...

Alžbeta Lozovská

Alžbeta Lozovská

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

...absolventka gymnázia v očakávaní zmien... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu